Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΦΥΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΦΥΤΩΝ / PLANT ANATOMY
Κωδικός Β.02.09
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Υπεύθυνος/η Θωμάς Σαββίδης
Γνωστικό Αντικείμενο ΒΟΤΑΝΙΚΗ
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40001115

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2010-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 2 1 6

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΦΥΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
Class ID
600004491
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Παροχή βασικής γνώσης σχετικά με τον τρόπο που είναι κατασκευασμένα τα φυτά (δομή των διαφόρων φυτικών οργάνων). Κατανόηση βασικών θεμάτων ανατομίας των φυτικών οργάνων σε σχέση με την φυσιολογιή τους λειτουργία. Απόκτηση ικανότητας χρήσης του οπτικού μικροσκοπίου για την παρατήρηση ιστολογικών τομών από διάφορα φυτικά όργανα όπως βλαστός, φύλλο, ρίζα, άνθος, καρπός και σπέρματα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Oργάνωση του φυτικού σώματος. Βλαστός: εξωτερική μορφολογία, ανατομική κατασκευή στα ποώδη και δενδρώδη φυτά, διακλάδωση, μεταμορφώσεις. Φύλλο: εξωτερική μορφολογία, ανατομική κατασκευή, ανάπτυξη, απόπτωση, μεταμορφώσεις. Ρίζα: εξωτερική μορφολογία, ανατομική κατασκευή, κατασκευή στα ποώδη και δενδρώδη φυτά, διακλάδωση, μεταμορφώσεις. Άνθος: εξωτερική μορφολογία, ανάπτυξη, ανατομική κατασκευή, επικονίαση, γονιμοποίηση. Καρπός: τύποι καρπών, ανάπτυξη, ανατομική κατασκευή. Σπέρμα: εξωτερική μορφολογία, ανατομική κατασκευή, σχηματισμός εμβρύου και ενδοσπερμίου, μεταφορά και φύτρωση του σπέρματος.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Προβολές ταινιών, παρουσιάσεις σε Power point και CDs αυτοαξιολόγησης και ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 24
Εργαστηριακή Άσκηση 30
Σύνολο 54
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Γραπτή εξέταση στην ύλη του μαθήματος (75% του τελικού βαθμού).
2. Eργαστηριακές εξετάσεις γραπτές (25% του τελικού βαθμού). Εξέταση στην ανατομία φυτικών οργάνων με τομές σε φυτικό υλικό. Ιστολογική ανάλυση με την κατασκευή σχεδίου σε μικροσκοπικά παρασκευάσματα. Έρωτήσεις επί των ενδείξεων και έλεγχος της ποιότητας των σχεδίων παρακολούθησης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μποζαμπαλίδης, Α. (2003). Βοτανική-Μορφολογία και Ανατομία Φυτών. Θεσσαλονίκη.
Μποζαμπαλίδης, Α. (2000). Βοτανική-Μορφολογία και Ανατομία Φυτών, Εργαστηριακές Ασκήσεις. Θεσσαλονίκη
Γαλάτης B., Aποστολάκος Π., Kατσαρός X. (1995). Eισαγωγή στη Bοτανική. Eκδόσεις A. Σταμούλης. Aθήνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Tσέκος I. (2000). Bοτανική. Δομή, λειτουργική δράση και βιολογία φυτών, Eκδόσεις Aφων Kυριακίδη, Θεσσαλονίκη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-10-2015

Θεωρία: 

2

Εργαστήρια: 

3

Συνολικές ώρες ανά εβδομάδα: 

5

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.