Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - GIS –ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ –ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - GIS –ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ –ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ / Physical functions of a river basin-Methods of sampling-GIS-Typology
Κωδικός D-1-1
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40003461

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣΒ Οικολογική Ποιότητα και Διαχείριση Υδάτων σε Επίπεδο Λεκάνης Απορροής(2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό 1 1 6

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - GIS –ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ –ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος 2016 – 2017
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Class ID
600039612
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ευχέρεια στη μελέτη κειμένων στα Αγγλικά και χρήσης υπολογιστών.
Γνώση της Οδηγίας 2000/60 Ε.Κ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Εκμάθηση των Ηλεκτρονικών Πηγών του Συστήματος Βιβλιοθηκών,
2. Χρήση βιβλιογραφικών βάσεων δεδομένων (Mendeley) και του εκπαιδευτικού λογισμικού Moodle.
3. Αξιολόγηση της πληροφορίας από το διαδίκτυο,
4. Κατανόηση της δομής και χρήσης βιβλιογραφικού πρότυπου για τη συγγραφή μιας εργασίας.
5. Κατανόηση του ρόλου των Επιστημών Βιολογίας, Γεωλογίας και αυτή των Πολιτικών Μηχανικών στην εκτίμηση της οικολογικής ποιότητας και στη γνώση των φυσικών λειτουργιών σε επίπεδο λεκάνης απορροής.
6. Εκμάθηση σύνταξης και παρουσίασης μιας επιστημονικής εργασίας.
7. Εξοικείωση με το G.I.S., την τηλεπισκόπηση, την τυπολογία και εκμάθηση του ArcGis.
8. Eξαγωγή συμπερασμάτων μετά από την επεξεργασία γεωμορφολογικών στοιχείων και εύρεση των τύπων βάση της τυπολογίας με το σύστημα Α και Β της Οδηγίας 2000/60 Ε.Κ., σε επίπεδο λεκάνης απορροής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εύρεση βιβλιογραφίας μέσω ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων. Χρήση βάσης βιβλιογραφικών δεδομένων (Mendelay).
2. Χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Moodle.
3. Αξιολόγηση της πληροφορίας από το διαδίκτυο.
4. Γνώση (σύμφωνα με οδηγίες που δόθηκαν) της συγγραφής και παρουσίασης εργασιών ατομικά ή/και ομαδικά.
5. Οικολογία υδάτινων συστημάτων
6. Γεωμορφολογικά στοιχεία λεκάνης απορροής
7. Υδρολογία, Υδραυλική
8. Οδηγία Πλαίσιο για τα Νερά 2000/60 Ε.Κ.
9. Τυπολογία-Παρακολούθηση της ποιότητας σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60 E.K.,
10. Γεωλογία λεκάνης απορροής- Κύριοι τύποι πετρωμάτων- Γεωλογικοί χάρτες, Τεχνογεωλογικά προβλήματα,
11. Τηλεπισκόπηση- GIS,
12. Βάσεις δεδομένων, Αξιολόγηση-Διαχείριση,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Mendeley, Moodle ,Data bases, G.I.S., ArcGis,Power point παρουσιάσεις.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε Χ ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο φοιτητής γράφει μια εργασία με δεδομένο θέμα της οποίας τη βιβλιογραφία πρέπει να βρει μόνος του από ηλεκτρονικές βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων και την παρουσιάζει σε εξεταστική επιτροπή. Η επιτροπή του θέτει ερωτήματα σχετικά. Ο βαθμός στηρίζεται κατά 65% στη γραπτή παρουσίαση και 35% στην προφορική.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Προφορική Εξέταση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Έκθεση / Αναφορά (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-11-2015

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.