Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΧΡΗΣΕΙΣ - ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ - ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ)

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΧΡΗΣΕΙΣ - ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ - ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ) / Land use. Human pressures. Impact assessment.
Κωδικός D-1-3
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40003462

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣΒ Οικολογική Ποιότητα και Διαχείριση Υδάτων σε Επίπεδο Λεκάνης Απορροής(2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό 1 1 3

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΧΡΗΣΕΙΣ - ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ - ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ)
Ακαδημαϊκό Έτος 2016 – 2017
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Class ID
600039613
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • D-1-2 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ - ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΝΕΡΩΝ – ΜΟΝΤΕΛΑ - ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
  • D-1-1 ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - GIS –ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ –ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ευχέρεια στη μελέτη κειμένων στα Αγγλικά και χρήσης υπολογιστών. Γνώση της Οδηγίας 2000/60 Ε.Κ. και των κατευθυντήριων κειμένων της. Γνώση του GIS και του Corine 2000.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση με τις χρήσεις γης, τις ανθρωπογενείς πιέσεις και κατανόηση διεργασιών επιπτώσεων και υποβάθμισης των υδάτινων συστημάτων. Εκμάθηση του μοντέλου Driver, Pressure, State, Impact, Response (DPSIR). Εξοικείωση με τη χρήση του προγράμματος Corine Land Cover 2000, της βάσης δεδομένων NATURA 2000. Εκτίμηση της επικινδυνότητας (Ανάλυση Πιέσεων – Επιπτώσεων (IMPRESS)).
Εκμάθηση και Εφαρμογή των μοντέλων DPSIR, IMPRESS, Corine Land Cover 2000 και RHS σε επίπεδο λεκάνης απορροής. Χρήση της βάσης δεδομένων NATURA 2000.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Ανθρωπογενείς επιδράσεις και επιπτώσεις σε παράκτια και μεταβατικά νερά,
2. DSPIR/IMPRESS analysis,
3. Πρόγραμμα CORINE CLC 2000- Πιέσεις στους υδατικούς πόρους-Ποιοτική Υποβάθμιση,
4. Υπεραλίευση
5. Ευτροφισμός,
6. Στο πεδίο εξοικείωση με το RHS (φυσικότητα και τροποποίηση των ποτάμιων ενδιαιτημάτων).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Power point παρουσιάσεις. Moodle. Driver, DPSIR Mοντέλο.
Εφαρμογή του Corine Land Cover 2000, της βάσης δεδομένων NATURA 2000,Ανάλυση κινδύνου (IMPRESS)and RHS.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε Χ ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο φοιτητής γράφει μια εργασία με δεδομένο θέμα της οποίας τη βιβλιογραφία πρέπει να βρει μόνος του από ηλεκτρονικές βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων και την παρουσιάζει σε εξεταστική επιτροπή. Η επιτροπή του θέτει ερωτήματα σχετικά. Ο βαθμός στηρίζεται κατά 65% στη γραπτή παρουσίαση και 35% στην προφορική.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Γραπτή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Προφορική Εξέταση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Εργαστηριακή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-11-2015

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.