ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΣΠΟΝΔΥΛΩΝ
Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος | ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΣΠΟΝΔΥΛΩΝ / MORPHOLOGY & SYSTEMATICS OF INVERTEBRATES |
Κωδικός | Ζ.01.03 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Ελένη Βουλτσιάδου |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΖΩΟΛΟΓΙΑΣ |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40001563 |
Πρόγραμμα Σπουδών
: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2010-σήμερα)
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό Κορμού | 1 | 1 | 8 |
Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος | ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΣΠΟΝΔΥΛΩΝ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2015 – 2016 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες | |
Class ID |
600004459
|
- ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
- Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- e-Οδηγός Σπουδών http://qa.auth.gr/el/class/1/600004459
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Εργαστήρια: Χρήση μικροσκοπίου. Παρατήρηση κύριων ομάδων Πρωτίστων. Παρατήρηση ιστών. Παρατήρηση της μορφολογίας, διεξαγωγή ανατομίας και προσδιορισμός με χρήση κλειδών σε επιλεγμένες ομάδες ασπονδύλων: Σπόγγοι, Κνιδόζωα, Σκωληκόμορφα ζώα (Πλατυέλμινθες-Νηματώδεις-Δακτυλιοσκώληκες), Μαλάκια, Αρθρόποδα (Έντομα-Καρκινοειδή-Αραχνοειδή-Μυριάποδα), Εχινοδέρματα.
- Σημειώσεις
- Βιντεοδιαλέξεις
- Βιβλίο
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Δραστηριότητες | Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. | Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. | Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. | ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών | ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες | ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής |
---|---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 46 | ✓ | ✓ | |||
Εργαστηριακή Άσκηση | 24 | ✓ | ✓ | |||
Άσκηση Πεδίου | 4 | ✓ | ✓ | |||
Φροντιστήριο | 6 | ✓ | ||||
Σύνολο | 80 |
2. Eργαστηριακές εξετάσεις προφορικές και γραπτές (25% του τελικού βαθμού). Εξέταση με αναγνώριση μικροσκοπικών και μακροσκοπικών παρασκευασμάτων, ενδείξεων πινάκων, χρήση κλειδών, ερωτήσεις και έλεγχο της ποιότητας τετραδίου παρακολούθησης.
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
- Προφορική Εξέταση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
- Έκθεση / Αναφορά (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
- Βουλτσιάδου Ε. 2003. Εισαγωγή στη ζωολογία: γενικές αρχές Συστηματικής Ζωολογίας, φυλογένεση και δομή ζωικών οργανισμών.
- Mιχαλούδη Ε. 2003. Διαλέξεις στα Πρώτιστα, στους Ασχέλμινθες, στα Καρκινοειδή και στα Εχινόδερμα.
- Χιντήρογλου Χ. 2003. Διαλέξεις στα Κνιδόζωα, στους Δακτυλιοσκώληκες.
-β2. Εργαστηριακές ασκήσεις Ζωολογίας (συλλογικό έργο).
-β3. Χρήσιμες ιστοσελίδες
- Animal Diversity Web, University of Michigan Museum of Zoology
http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/index.html
- J. G. Houseman, Univ. of Ottava, Digital Zoology, Student Workbook. Published by The McGraw-Hill Companies 2002.
http://www.mhhe.com/biosci/pae/zoology/houseman/dzworkbook.pdf
- Invertebrate Zoology Home Page, Marrieta College, Ohio
http://www.marietta.edu/~mcshaffd/invert/
- University of California Museum of Paleontology, Berkeley
http://www.ucmp.berkeley.edu/help/taxaform.html
- Understanding Evolution, website from University of California, Berkeley
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/home.php
- BIODIDAC, a bank of digital resources for teaching biology, Univ. of Ottava
http://biodidac.bio.uottawa.ca/thumbnails/catquery.htm?kingdom=Animalia
- The History of Animals by Aristotle. http://ebooks.adelaide.edu.au/a/aristotle/history/
- Maddison, D. R. and K.-S. Schulz (eds.) 2007. The Tree of Life Web Project. Internet address: http://tolweb.org
- The Shape of Life, a project of Sea Studios Foundation for National Geographic Television and Film in association with PBS. http://www.pbs.org/kcet/shapeoflife/animals/index.html
- Οnline biology textbook by John W. Kimball (jkimball@CGR.Harvard.edu)
http://home.comcast.net/~john.kimball1/BiologyPages/I/Invertebrates.html
- Introduction to Zoology, University of Nebraska-Linkoln, School of Biological Sciences
http://www-class.unl.edu/bios112/Lecture_Notes.html
- Invertebrate Anatomy OnLine, Lander University, South Carolina
http://webs.lander.edu/rsfox/invertebrates/
- Οnline biology textbook by John W. Kimball (jkimball@CGR.Harvard.edu)
http://home.comcast.net/~john.kimball1/BiologyPages/I/Invertebrates.html