Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΜΟΡΙΑΚΗ, ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΖΩΟΤΡΟΦΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΜΟΡΙΑΚΗ, ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΖΩΟΤΡΟΦΩΝ / Molecular, microbiological and chemical analysis for the safety of food and animal feed
Κωδικός BBB2
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Υπεύθυνος/η Μηνάς Αρσενάκης
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40003425

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΜΟΡΙΑΚΗ, ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΖΩΟΤΡΟΦΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος 2016 – 2017
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600039597
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στοχεύει ώστε οι εκπαιδευόμενοι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις απαιτήσεις όσον αφορά τη σωστή δειγματοληψία για αναλύσεις τροφίμων, τις υπάρχουσες μεθοδολογίες ταυτοποίησης μυκήτων, βακτηρίων, επικίνδυνων χημικών, ποιοτικής και ποσοτικής σύστασης σε είδος καθώς και αναδυόμενες τεχνολογίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Μεθοδολογία συλλογής δειγμάτων για τη μικροβιολογική ανάλυση τροφίμων
• Μοριακή και βιοχημική ταυτοποίηση μυκήτων
• Μοριακή και βιοχημική ταυτοποίηση βακτηρίων
• Χημικοί κίνδυνοι στα τρόφιμα. Νομοθεσία, τρόποι ελέγχου, κυριότερες κατηγορίες, παραδείγματα από επιλεγμένες κατηγορίες τροφίμων και ποτών.
• Ποιοτική και ποσοτική Ανίχνευση Νοθείας στα τρόφιμα με βάση DNA Αναλύσεις
• Χημικές αναλύσεις τροφίμων και ζωοτροφών με υψηλής απόδοσης χρωματογραφία υγρών (HPLC)
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι διατροφικές κρίσεις ήταν η κύρια κινητήρια δύναμη για την καθιέρωση σχετικής με την ασφάλεια τροφίμων νομοθεσίας και υποδομών, προκειμένου να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στην παραγωγική αλυσίδα. Οι στρατηγικές της ΕΕ για τα τρόφιμα περιλαμβάνουν αυστηρό νομοθετικό έλεγχο για την επιβολή κανόνων και ελέγχου τροφών και ζωωτροφών. Ταυτόχρονα απαιτούνται γνώσεις για τις υπάρχουσες τεχνικές και τις νέες μεθοδολογίες που εμφανίζονται σε εργαστηριακό επίπεδο για τις αναλύσεις για την ασφάλεια των τροφών. Το παρόν μάθημα περιγράφει αναλυτικά διαφορετικές μοριακές, χημικές και βιοχημικές μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται στις τεχνολογίες τροφίμων για τον έλεγχο της ασφάλειας τους
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε Χ ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εκπόνηση και παρουσίαση ατομικών και ομαδικών εργασιών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Προφορική Εξέταση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-06-2016

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.