Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΦΥΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΦΥΤΩΝ / ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΦΥΤΩΝ
Κωδικός ΒΑΦ3.2
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40002395

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Διατήρηση της Βιοποικιλότητας και Αειφορική Αξιοποίηση Αυτοφυών Φυτών(2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 1 1 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΦΥΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος 2016 – 2017
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Ώρες Εβδομαδιαία 2
Class ID
600039576
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γνώσεις: χειρισμού Η/Υ και των λογισμικών MS Windows και MS Office, χρήσης του διαδικτύου, αναζήτησης βιβλιογραφίας, χρήσης ηλεκτρονικών βιβλιογραφικών πηγών του Α.Π.Θ., βασικές γνώσεις μοριακής βιολογίας.

Υλικά: Ηλεκτρονικός υπολογιστής (PC, Mac).

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές, με το πέρας του μαθήματος, θα έχουν κατανοήσει:
- την έννοια της μοριακής ποικιλότητας και της μοριακής ταξινόμησης
- τους κυριότερους μοριακούς δείκτες που χρησιμοποιούνται στην ταξινόμηση φυτικών ειδών
- τη χρησιμότητα των μοριακών δεικτών σε διαφορετικά επίπεδα ταξινομικής διάκρισης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μοριακή ποικιλότητα, μοριακή ταξινόμηση, μοριακοί δείκτες και χρησιμοποίησή τους στην ταξινόμηση αυτοφυών φυτών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Επιστ. άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε Χ ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
- Άτυπη διαρκής αξιολόγηση.
- Εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας, σε θέματα μοριακής ταξινόμησης φυτικών οργανισμών.
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τις γνώσεις τους σχετικά με:
- τη μοριακή ποικιλότητα και τη μοριακή ταξινόμηση, και
- τους κυριότερους μοριακούς δείκτες και τη χρησιμοποίηση αυτών στην ταξινόμηση φυτικών φυτών
- τη χρησιμότητα των μοριακών δεικτών σε διαφορετικά επίπεδα ταξινομικής διάκρισης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Προφορική Εξέταση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
de Vicente, M.C. and Fulton T. 2003. «Using molecular marker technology in studies on plant genetic diversity. Illus. Nelly Giraldo. IPGRI, Rome, Italy and Institute for Genetic Diversity, Ithaca, New York, USA. (http://www.bioversityinternational.org/Publications/pubfile.asp?ID_PUB=912)
Which DNA Marker for Which Purpose? (Final Compendia of the Research Project) (http://webdoc.gwdg.de/ebook/y/1999/whichmarker/index.htm)
Karp A., Seberg O. and M Bujatti, 1996. Molecular Techniques in the Assessment of Botanical Diversity, Annals of Botany 78: 143-149
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-09-2014

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.