Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΟΡΓΑΝΩΣΗ HERBARIUM

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΟΡΓΑΝΩΣΗ HERBARIUM / ΟΡΓΑΝΩΣΗ HERBARIUM
Κωδικός ΒΑΦ2.4
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40002388

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Διατήρηση της Βιοποικιλότητας και Αειφορική Αξιοποίηση Αυτοφυών Φυτών(2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 1 1 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΟΡΓΑΝΩΣΗ HERBARIUM
Ακαδημαϊκό Έτος 2016 – 2017
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Class ID
600039568
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γνώση χειρισμού Η/Υ. Χρήση διαδικτύου. Γνώση λογισμικών Excel και Powerpoint. Ικανότητα αναζήτησης και διαχείρησης δεδομένων από τις συνδρομητικές βιβλιογραφικές βάσεις του ΑΠΘ. Γνώση της ταξινομικής ιεραρχίας και των βασικών αρχών επιστημονικής ονοματολογίας των φυτών. Διαχείρηση των πληροφοριών που παρέχουν οι χλωριδικοί κατάλογοι.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μετά το πέρας του μαθήματος θα γνωρίζουν:

Tις βασικές αρχές οργάνωσης ενός herbarium
Να συντηρούν και να αρχειοθετούν αποξηραμένα φυτικά δείγματα
Να δημιουργούν ένα θεματικό, herbarium

Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός, τύποι και χρηστικότητα των herbaria. Συντήρηση και αρχειοθέτηση φυτικών δειγμάτων. Αναζήτηση δειγμάτων: Οργάνωση ενός herbarium μέσω παραδειγμάτων από το διαδίκτυο. Ανάθεση εργασίας: Δημιουργία θεματικού ηλεκτρονικού herbarium.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε Χ ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 10
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων 10
Εκπόνηση μελέτης (project) 20
Σύνολο 40
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Άτυπη διαρκής αξιολόγηση με βάση την καθημερινή εργασία των φοιτητών στο μάθημα.

Αξιολόγηση της εργασίας που εκπονεί και παρουσιάζει ο κάθε φοιτητής.

Σε κάθε φοιτητή αξιολογείται η:

Κατανόηση των βασικών αρχών οργάνωσης ενός herbarium
Κατανόηση των μεθόδων συντήρησης και αρχειοθέτησης των αποξηραμένων φυτικών δειγμάτων
Οργάνωση ενός θεματικού ηλεκτρονικού herbarium.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Γραπτή Εργασία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Προφορική Εξέταση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Έκθεση / Αναφορά (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
Βιβλιογραφία
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-09-2013

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.