Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΡΟΥ – ΒΙΟΔΕΙΚΤΕΣ. ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΡΟΥ – ΒΙΟΔΕΙΚΤΕΣ. ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ / Monitoring of the ecological quality. Biotic indices. Assessment of the ecological quality and classification.
Κωδικός D-1-4
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40003459

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣΒ Οικολογική Ποιότητα και Διαχείριση Υδάτων σε Επίπεδο Λεκάνης Απορροής(2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό 1 1 10

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΡΟΥ – ΒΙΟΔΕΙΚΤΕΣ. ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος 2016 – 2017
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Class ID
600039610
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • D-1-2 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ - ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΝΕΡΩΝ – ΜΟΝΤΕΛΑ - ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
  • D-1-1 ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - GIS –ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ –ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
  • D-1-3 ΧΡΗΣΕΙΣ - ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ - ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ)
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ευχέρεια στη μελέτη κειμένων στα Αγγλικά και χρήσης υπολογιστών.
Γνώση της Οδηγίας 2000/60 Ε.Κ. και των κατευθυντήριων κειμένων της για τις συνθήκες αναφοράς, τη διαβαθμονόμηση, την ταξινόμηση των υδάτινων σωμάτων (φυσικά, τροποποιημένα, τεχνητά).
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1.Εξοικείωση με εργασία πεδίου (μετρήσεις – δειγματοληψίες), εργαστηριακή ανάλυση βιολογικού υλικού (ποιοτική και ποσοτική σύνθεση των βιολογικών στοιχείων βενθικών μακροασπονδύλων, ψαριών, φυτοπλαγκτού-ζωοπλαγκτού και μακροφύτων) από υδάτινα σώματα επιφανειακών υδάτων (ποτάμια, λίμνες, μεταβατικά και παράκτια).
2.Εξοικείωση με την ανάπτυξη πρωτοκόλλου πειραματικής εργασίας και κείμενα-κατευθυντήριες γραμμές παρακολούθησης.
3.Εξοικείωση με μεθόδους παρακολούθησης αβιοτικών παραμέτρων και Τηλεμετρία.
4.Εφαρμογή βιοδεικτών σε επίπεδο κυττάρων, οργανισμών και βιοκοινοτήτων.
5. Εκμάθηση μεθόδων και τεχνικών μετρήσεων στο πεδίο και δειγματοληψίας βιολογικού υλικού.
6. Eκμάθηση μεθοδολογιών αναγνώρισης υδρόβιων οργανισμών.
7. Eκμάθηση μεθόδων ποσοτικής ανάλυσης βιολογικών δειγμάτων/παραμέτρων.
8. Ανάπτυξη πρωτοκόλλου πειραματικής εργασίας και εφαρμογής του.
9. Τηλεμετρία.
10.Εξοικείωση με τις αρχές και κατευθυντήριες γραμμές για την ταξινόμηση της οικολογικής κατάστασης/δυναμικού σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60.
11. Εφαρμογή Ευρωπαϊκών βιοδεικτών, ανάπτυξη, ανάλυση και εφαρμογή κανόνων και κριτηρίων αξιολόγησης και ταξινόμησης.
12. Στατιστική ανάλυση και χρήση στατιστικών προγραμμάτων (PRIMER, FUZZY, CANOCO)με αβιοτικές και βιοτικές παραμέτρους.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Moodle,Στατιστική ανάλυση και χρήση στατιστικών προγραμμάτων (PRIMER, FUZZY, CANOCO). Powerpoint παρουσιάσεις
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε Χ ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο φοιτητής γράφει μια εργασία για κάθε αντικείμενο διαλέξεων σε δεδομένο θέμα τη βιβλιογραφία της οποίας πρέπει να βρει μόνος του από ηλεκτρονικές βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων. Επεξεργάζεται δεδομένα που του δίνονται ή από την εργασία στο πεδίο και προσπαθεί να τα εξηγήσει βασιζόμενος σε άλλα σχετικά επιστημονικά άρθρα. Χρησιμοποιεί διάφορους Ευρωπαϊκούς βιοδείκτες για την εύρεση της ποιότητας του νερού στο ποτάμι που επισκέπτεται στηριζόμενος στη δειγματοληψία βενθικών μακροασπονδύλων. Ο βαθμός στηρίζεται στο μέσο όρο όλων των εργασιών που παραδίδει ο φοιτητής στο κάθε ένα καθηγητή.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Εργαστηριακή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-11-2015

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.