Τι νέο υπάρχει?       English version

Μάθημα

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ / COMPARATIVE ANIMAL ANATOMY AND HISTOLOGY
Κωδικός Ζ.ΠΒ.7.5
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Βιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Υπεύθυνος/η Διονύσιος Γιουλάτος
Γνωστικό Αντικείμενο ΖΩΟΛΟΓΙΑΣ
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 40001566

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2010-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 7 4 6

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες
Class ID
600004462
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Γ.04.20 ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ
  • Ζ.01.03 ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΣΠΟΝΔΥΛΩΝ
  • Ζ.02.08 ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΧΟΡΔΩΤΩΝ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις ταξινομίας και μορφολογίας ασπονδύλων και Χορδωτών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση των σχέσεων μεταξύ δομής (οργάνων και συστημάτων) και λειτουργίας στα Xορδωτά προβάλλοντας τις προσαρμοστικές διαφοροποιήσεις κατά την εξέλιξή τους από τον κοινό πρόγονο προς τις πιό εξελιγμένες μορφές μέσα σε ένα περιβαλλοντικό και φυλογενετικό πλαίσιο. Πρακτική εξάσκηση σε ανατομίες αντιπροσωπευτικών εκτρεφόμενων χορδωτών (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού), κατανόηση της λειτουργικής ανατομίας, προσδιορισμός μορφολογικών χαρακτηριστικών με ειδικέςλειτουργικές προσαρμογές, εξάσκηση σε τεχνικές προετοιμασίας ιστών για την παρατήρησή τους σε οπτικό μικροσκόπιο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξελικτικοί όροι και αρχές της συγκριτικής ανατομίας. Αρχές της λειτουργικής μορφολογίας και οικομορφολογίας. Συγκριτική Ανατομία των Ζώων και Εξέλιξη της Δομής των παρακάτω συστημάτων: Δέρμα, Σκελετικό σύστημα, Μυικό σύστημα, Πεπτικό και αναπνευστικό σύστημα, Ενδοκρινές σύστημα, Ουροποιητικό και γεννητικό σύστημα, Κυκλοφορικό σύστημα, Νευρικό σύστημα, Αισθητήτρια όργανα. Eργαστηριακή εξάσκηση σε τεχνικές οπτικού μικροσκοπίου, προετοιμασίας ιστών (τομή, μονιποίηση,αφυδάτωση,εμποτισμός σε παραφίνη και χρώση, τομές σε μικροτόμο, τοποθέτηση ιστού σε αντικειμενοφόρο, χρώση και μονιμοποίηση) για την έγκλιση τους. Ανατομίες από αντιπροσωπευτικά εκτρεφόμενα χορδωτά (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού) για τη παρατήρηση και κατανόηση της λειτουργικής εξέλιξης όλων των συστημάτων τους.
Λέξεις Κλειδιά
Εξέλιξη και συγκριτική ανατομία Χορδωτών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Προβολές ταινιών, Παρουσιάσεις σε Power point και αυτοαξιολόγηση όπως και ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 26
Εργαστηριακή Άσκηση 35
Φροντιστήριο 5
Σύνολο 66
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Eργαστηριακές εξετάσεις : προφορικά (αναγνώριση μικροσκοπικών και μακροσκοπικών παρασκευασμάτων) .
2. Τα παραπάνω λαμβάνονται 25% υπόψη στις τελικές εξετάσεις του μαθήματος οι οποίες γίνονται γραπτώς με δοκιμασία πολλαπλών επιλογών και ανάλυση ερωτήσεων γνώσης ή κρίσης. Συνδυασμός γραπτών και προφορικών εξετάσεων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και στο τέλος.
3. Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να περάσουν το μάθημα μέσω διαμορφωτικής αξιολόγησης εάν επιτύχουν σε ενδιάμεσα γραπτά tests τα οποία ανταποκρίνονται σε μέρος της διδασκόμενης ύλης, η οποία διαμοιράζεται σε 2 ισοβαρή τμήματα.
4. Υπάρχουν διαμορφωτικά tests για όλα τα κεφάλαια του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μ. Λαζαρίδου-Δημητριάδου.1993. Συγκριτική Ανατομία των Ζώων και Εξέλιξη της Δομής στα Χορδωτά,Εκδόσεις Γιαχούδη-Γιαπούλη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
K. Kardong. 2012. Vertebrates: Comparative Anatomy, Function, Evolution. Mc Graw Hill
M. Hildebrand. 1998. Analysis of Vertebrate Structure. Wiley
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-09-2013

Θεωρία: 

2

Εργαστήρια: 

3

Συνολικές ώρες ανά εβδομάδα: 

5

Newsletter

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε τα νέα του τμήματος στο email σας, εγγραφείτε στο newsletter του τμήματος

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Βιολογίας
T.K. 54124 Θεσσαλονίκη

Συνδεθείτε

Το τμήμα Βιολογίας στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.