ΧΕΡΣΑΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος | ΧΕΡΣΑΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ / TERRESTRIAL ENVIRONMENT AND ORGANISMS |
Κωδικός | Ο.ΠΒ.6.21 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ευφημία Παπαθεοδώρου |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40001674 |
Πρόγραμμα Σπουδών
: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2010-σήμερα)
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μοριακή Βιολογία, Γενετική και Βιοτεχνολογία | Επιλογής | 6 | 3 | 8 |
Περιβαλλοντική Βιολογία | Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης | 6 | 3 | 8 |
Γενική | Επιλογή Κατεύθυνσης | 6 | 3 | 8 |
ERASMUS | Υποχρεωτικό Κορμού | 6 | 3 | 8 |
Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος | ΧΕΡΣΑΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2015 – 2016 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες | |
Class ID |
600004554
|
Τύπος Μαθήματος
- Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
- Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών http://qa.auth.gr/el/class/1/600004554
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώση: Κατάρτιση των φοιτητών σε βασικά θέματα δομής και λειτουργίας των βιοκοινοτήτων του χερσαίου περιβάλλοντος. Κατανόηση της επίδρασης των παραγόντων οι οποίοι διαμορφώνουν την δομή και λειτουργία κάθε βιοκοινότητας.
Δεξιότητες: Απόκτηση ικανότητας διενέργειας δειγματοληψιών και εργαστηριακών ελέγχων για την ποσοτική έκφραση των παραμέτρων οι οποίες ελέγχουν τις λειτουργίες σε χερσαία οικοσυστήματα.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία: 1. Αβιοτικοί παράγοντες στα χερσαία οικοσυστήματα. 2. Χερσαία ζώα. 3. Η μετάβαση των ζώων στην χέρσο. 4. Στήριξη και κίνηση – Εξέλιξη της πτήσης. 5. Η αναπνοή στη χέρσο. 6. Μετακίνηση. 7. Χλωρίδα και βλάστηση Ελληνικά πρότυπα. 8. Τα κύρια πλανητικά χερσαία οικοσυστήματα.
Εργαστηριακές ασκήσεις: 1. Εδαφος φυσικές ιδιότητες 2. Εδαφος χημικές και βιολογικές ιδιότητες, 3. Βιοκλιματικοί όροφοι, 4. Αναγνώριση χαρακτηριστικών ειδών της εδαφικής μεσοπανίδας.
Υπαίθριες ασκήσεις: 1. Μελέτη της δομής της εδαφικής μεσοπανίδας κατα μήκος υψομετρικής διαβάθμισης 2. Μελέτη της δομής της βλάστησης κατα μήκος υψομετρικής διαβάθμισης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. | Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. | Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. | ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών | ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες | ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής |
---|---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 52 | ✓ | ✓ | |||
Εργαστηριακή Άσκηση | 39 | ✓ | ✓ | |||
Άσκηση Πεδίου | 8 | ✓ | ✓ | |||
Σύνολο | 99 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση, Αναφορά για εργαστηριακή ή υπαίθρια άσκηση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
- Έκθεση / Αναφορά (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η ύλη του μαθήματος καλύπτεται από σημειώσεις των διδασκόντων
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-09-2013
Θεωρία:
4
Εργαστήρια:
3
Συνολικές ώρες ανά εβδομάδα:
7