ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος | ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ / MOLECULAR BIOLOGY |
Κωδικός | Γ.02.10 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Μηνάς Αρσενάκης |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΓΕΝΕΤΙΚΗ |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40001150 |
Πρόγραμμα Σπουδών
: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2010-σήμερα)
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό Κορμού | 2 | 1 | 7 |
Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος | ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2015 – 2016 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες | |
Class ID |
600004508
|
Τύπος Μαθήματος
- ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών http://qa.auth.gr/el/class/1/600004508
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικοί: Κατάρτιση των φοιτητών σε βασικά θέματα Μοριακής Βιολογίας. Βασικές Τεχνικές μελέτης των Μοριακών Μηχανισμών. Κατανόηση της φύσης και της δομής του γονιδίου, της οργάνωσης της εξέλιξης και της λειτουργίας του διακοπτόμενου γονιδίου. Κατανόηση και συγκριτική ανάλυση του περιεχομένου του γονιδιώματος και των μηχανισμών αντιγραφής ανασυνδυασμού και επιδιόρθωσης των βλαβών στο DΝΑ.
Εξοικείωση με τις βασικές τεχνικές της Μοριακής Βιολογίας.
Εξοικείωση με τις βασικές τεχνικές της Μοριακής Βιολογίας.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Φύση, δομή και λειτουργία του γονιδίου. Το διακοπτόμενο γονίδιο και η εξελικτική του σημασία. Το περιεχόμενο και η οργάνωση του γονιδιώματος. Μηχανισμοί αντιγραφής του γονιδιώματος. Μηχανισμοί ανασυνδυασμού και επιδιόρθωσης των βλαβών του DNA.
Λέξεις Κλειδιά
γονίδιο, δομή και λειτουργία, αντιγραφή, ανασυνδυασμός, επιδιόρθωση, DNA, εξόνια, ιντρόνια, εξέλιξη, γονιδίωμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Αξιοποίηση του Blacboard για την ανάρτηση πρόσθετου διδακτικού υλικού, βιβλιογραφίας κλπ.
Η επικοινωνία μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων επίσης γίνεται μέσω Blackboard.
Η επικοινωνία μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων επίσης γίνεται μέσω Blackboard.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. | Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. | Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. | ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών | ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες | ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής |
---|---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 45 | ✓ | ✓ | |||
Εργαστηριακή Άσκηση | 25 | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 70 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Στόχος της αξιολόγησης είναι η εκτίμηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων και δεξιοτήτων από τον φοιτητή, η στάθμισή της επίδοσής του σε σχέση με τους συμφοιτητές του, και ασφαλώς την αποτελεσματικότητα της διδακτικής προσέγγισης του διδάσκοντα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Lewin B (Ελληνική Έκδοση). (2005). Genes VIII. Τόμοι Ι και II. Ακαδημαϊκές Εκδόσεις Ι. Μπάσδρα & ΣΙΑ Αλεξανδρούπολη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-09-2013
Θεωρία:
3
Εργαστήρια:
3
Συνολικές ώρες ανά εβδομάδα:
6